Förlossningen nära??

Godkväll .
Sessan ligger i sängen ,  tror hon somnar vilken sekund som helst , mannen är ute och jagar gris , hur roande det nu kan vara och jag sitter i soffan och har tänt lite ljus för mig själv .
Egentid = underbart :)

Dagen i sig har inte varit så bra, Lämnade Tindra på dagis vid 9 , var på jobbet och skrev i lönerapport , för 1 dag i november lönt eller inte :/ men men.
sen hem och började må dåligt , spydde och hade mig :( gick och la mig vid halv 11 och sov till 13 . men kände att jag fortfarande inte var så pigg så låg i soffan till halv 3 ungefär för att sedan ställa mig och laga lite mat .
och efter lite mat i magen blev jag bättre.? hm konstigt. Tror nog att förlossningen är närmare än vad vi tror här hemma.. När jag väntade Tindra blev jag ju jätte dålig några dagar innan förlossningen . :/ men hoppas innerligt inte att det är det.
Var ju hos min bm i fredags . Hann inte prata så där jätte mycket eftersom hon var så försenad . hade tid 20 över 12 och jag var där 10 över , men hon kom inte förrän 20 i 1 . Då blir man lagom glad :/ 
Men har lite tider inbokade nu framöver .

Imorgon ska vi på UL och CTG =) hoppas ni ligger som ni ska mina små bebisar..
Min bm skrämde upp mig lite i fredags , hon sa att om jag blir igångsatt eller ja om jag får göra planerat kejsarsnitt så blir det nog den 27, eller 28 december ? Men det kan dom verkligen glömma . Och hon tyckte att jag skulle stå på mig att inte gå med på det (om det inte är någon fara för barnen förståss) utan att jag skulle försöka få en tid i början av januari . har jag klarat av att hålla dom till slutet av december då kan dom fasen ligga till 2-3 januari . det ska dom ha klart för sig..
och nästa vecka ska vi prata förlossning och jag ska träffa läkare bla.. ja som ni märker så börjar det närma sig med stormsteg , och jag har inte ens hälften klart ? Usch ja . men det löser sig som Johan säger ?
Nog pratat om förlossning och BM .

Idag klädde Tindra på sig alldeles själv , ja hon brukar göra det =) Hon är faktiskt väldigt duktigt med sånt .
Men hon fick upp sin dragkedja på sin munktröja alldeles själv :) och både jag och johan blev så stolta över vår flicka :) hon har börjat prata väldigt mycket också , dock inte så rent ? men jag förstår vad hon menar oftast , men lite svårare för mina vänner att förstå. och jag tyckte också innan jag fick eget barn att jag hade svårt att höra vad dom menar och inte menar dom små liven ?
Men sen har hon ju ett himla humör också. Mamma säger att jag får igen för mina år . men det tror jag väl inte ? jag som har varit så snäll :p

Helgen som var gick förbi fortare än fortast . 
I fredags så var jag och Tindra nere hos mamma och pappa och fikade lite på kvällen ,
o i lördags var Tindra och lekte med min kusin Emma . Hon är så duktig EMma =) kul att hon vill vara barnvakt åt Tindra , och speciellt nu när jag inte orkar så mycket . GULDVÄRT!!
jag skulle ha fixat och donat lite med bebiskläder som inte är rosa utan mer naturella färger . ?
men jag blev lite förslappad och kollade på film ist och sen var det dags att hämta tindra . SÅ det får bli till helgen eller någon dag när jag har tid på FM..
i söndags så åt vi mat nere hos mamma och pappa . Mamma gör alltid sån god mat, och hon har sån fantasi på mat . här hemma är det väl mer eller mindre detsamma jämt? usch...

Nu ska jag ta och skala mig en clementin och käka upp och sedan kolla på alla roliga tvprogram som går på tvn och bara njuta av att vara ensam för en sekund :)
Älskar verkligen min familj .
Åå snart kommer mina vänner hem , dock för några dagar . men vad gör väl det ? varje sekund är underbar med er <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback