: )

När fick du reda på att du var gravid? Måndag den 1 juni .
Blev det en chock? Ja det blev det faktiskt. Men det blev en ännu mera chock när jag fick veta att jag väntade tvillingar tisdagen den 9 juni..
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Nej..
Spydde du mycket? Nej det var inte som när jag väntade Tindra då jag spydde varje dag!
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nepp..
Hade du mycket foglossning? Mm dom 6-7 sista veckorna fick jag det :(
Hade du sammandragningar? Ja lite i slutet...
Ditt sf mått som störst? Dom mäter inte magen när man väntar tvillingar , .
Har du fått bristningar? Ja tyvärr :(.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? I början var jag helt övertygad om 2 pojkar , men i slutet en av varje..
Vad hoppades du på? 2 friska bebisar, okej 2 pojkar med eftersom jag hade en liten tös sen innan ;)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja lite i slutet fick jag det..
Hur mycket gick du upp i vikt? hmm runt 20..
Hur ser du på graviditeten idag? Jag saknar den faktiskt inte. För i slutet kunde jag varken gå, sova, sitta eller ligga :( Men däremot saknar jag alla buffar och sparkar..
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville absolut inte göra kejsarsnitt, vilket det blev.
Gick du över tiden? Nepp mina prinsar föddes 10 dagar för tidigt =)
Födde du för tidigt? japp..
När började din förlossning? Natten mellan den 3-4 januari..
Hur lång tid tog det? Från inskrivningen vid 03.40 fram tills Theo kom vid 05.14 och Melvin kom 05.39
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5 cm...
Vad tyckte du var jobbigast? Att det blev kejsarsnitt.. och att det gick så fruktansvärt snabbt alltihopa..
Var du rädd för något? Att spricka, och att mina bebisar inte skulle vara friska..
Grät du? Ja när dom körde ner mig till narkos, då fick jag panik...
Skrek du? Ja!
Tog du nått smärtstillande? Lustgas..
Blev du sydd? Nej, eller jo i magen efter kejsarsnittet..
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Minns inte riktigt , men från början var det en läkare, 2 barnmorskor . Sen kom en barnläkare + några barnmorskor till.
Hade du någon nära med dig? Johan..
Hur stor var bebisen/bebisarna? Theo 3205g och 50cm. Melvin 3055 g och 49cm
Blev det en pojke eller flicka? 2 små pojkar
Vad fick den heta? Theo och Melvin.
Hur ser du på förlossningen idag? Den gick mycket lättare än vad den gjorde med Tindra.. Det är häftigt att föda barn tycker jag :)
Var allting värt det? Absolut!

Snodde denna av Cicci :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback