Stackars min lille prins..

Godkväll .
Jag sitter i sängen på ryhovs sjukhus där jag snart har tillbringat en hel vecka med mina små prinsar.
Förra tisdagen blev min lille Melvin prins väldigt dålig :( han åt inget vidare på natten mellan måndag/tisdag. jag tänkte att han var väl trött . Han åt lite bättre vid 8 målet , men vid halv 12 väckte jag honom igen och försökte få liv i honom . Men han var slö och orkade inte äta något vidare :/ Ringde förlossningen i Eksjö och rådfrågade dom lite . Dom bad mig ringa till barnmottagningen i vetlanda. Fick en tid där vid halv 2 .
När jag kommer dit har stackarn 38.5 graders feber och så tar vi urinprov på honom vilket visar bakterier i urinen :(
Dom skickar upp oss akut till Jkpg , när vi väl är här har stackarn 39,5 graders feber . Dom tar ett CRP prov , (något infektionsprov) vilket visar nästan 200 , och det ska ligger under 10 ?
Dom sticker min lille prins överallt för att få blodprover.

Dom sätter iaf in rätt behandling på honom. Vilket känns bra , redan efter första natten så har infektionsproverna gått ner lite . men han är fortfarande slö och får mat genom sond.
Men nu idag är han mycket bättre och idag på morgonen var CRP nere på 15 .

Skulle fått permission ikväll och fått åka hem och sova i vår egna säng.
Men sen tyckte vi klockan skulle bli så mycket innan vi kom hem och allt, förhan skulle få sin sista intravenösa antibiotika klockan 20 ikväll , och innan vi hade vart hemma så hade klockan varit efter 9 , och sen skulle vi upp hit imorgon igen . Så vi stannar kvar en natt , och förhoppningsvis så blir vi utskrivna imorgon förmiddag :)
Då kommer Johan och Tindris och hämtar hem oss . Vilket ska bli så underbart skönt..
Vi var ju bara hemma 3 dagar efter BB och sen fick vi åka hit..
Men bara min prins blir frisk så kan jag stanna här längre.

Nu ligger dom och sover gott här jämte mig och sover .


Har knappt hunnit träffa min sessa heller , och det gör ont i mig . Även att hon är pappig så behöver hon sin mamma hemma också , även sina bröder så hon kan känna sig trygg...
Mina barn betyder allt för mig..

Annars så är livet ganska bra tycker jag. Är lyckligare än på länge <3

Snart kommer även mina vänner hem , nästa helg säger dom :) underbart säger jag..
Och sen säger vi hejja bebis till Cicci och Björn . Jag är faktiskt lite nyfiken på vad som finns i magen :)

NEhe nu ska jag nog ta och krypa ner innan det är dags för nattmålen..
ha det underbart!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Är du också nyfiken på vad som finns här inne? :P JAG OCKSÅ!!! Skönt att Melvin börjar piggna till sig. Är dom lika snälla som Tindra va när hon va liten, så du får sova om nätterna? :)

2010-01-18 @ 21:46:01
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: lotta

nina jag måste säga att du är så grym mamma!hela du är grym:)



saknar dej.

nästa helg ses vi sanna å ja pratade om fredag kväll kanske vi kan mysa?

Kram

2010-01-20 @ 13:32:22

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback