Mat , mat , mat . Varför ?

Jag blir galen , varför vill inte mina grabbar äta för ?
Dom kan ju inte leva på välling och ersättning hela tiden ?
Gröt och mat går ingen vidare ju . :( jag får stor panik . Dom börjar ju närma sig 7 månader .
När Tindra var så liten åt hon allt . Hon blev sur när det var slut .
Men Melvin och Theo dom vänder bort huvudet ? SUCK!!!

Jaja , vi ska till bvc nästa torsdag , då har vår bvc sköterska kommit tillbaka från semestern .
Hon känner ju oss bäst!!



NU ska jag klä på alla barnen och göra oss i ordning ...


Kommentarer
Postat av: Ida fredriksson

Hej! Du får nog ta och vänta in tills dem är mogna Theo kan fortfarande inte äta vilken mat som helst utan håller sig på 8 månaders mat och bara utav 2 sorter och vi har varit på en massa grejor för att kolla varför han kräks hela tiden men det är oftast inget fel bara att det för vissa barn tar längre tod att lära sig att äta men alla lär sig med tiden. Men det är skit jobbigt hoppas det funkar bättre snart! kram

2010-07-22 @ 09:22:53
Postat av: Cicci

Testat ha bara den ena i lugn o ro? (Kan tänka mig att du sitter med båda! De hade jag nog gjort!) Men de kanske är för stimmit att lära sig nya smaker? Det var bara en teori. Kanske värd o testa, fall ni inte redan gjort de då. ;)



Snart börjar de nog äta ska du se. Wille äter ju ALLT. Utom palsternacka.

2010-07-22 @ 16:01:19
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Trist med maten! Men ta det lugnt och stressa inte. De klarar sig bra med välling och ersättning än så länge! Vet att en av bebisarna i föräldragruppen krånglade med maten tills han började på dagis typ, 15 månader gammal. först då lossnade det! Men han ville bara amma typ och mamman lät honom... men han växde bra ändå! Så oroa dig inte, det kommer ordna sig men förstår att det känns jobbigt!

Själv har jag precis börjat ge C smakis, går bra än så länge, men är ju bara några skedar per gång som gäller. får se hur det blir sen när det är "på riktigt".



Kramar

2010-07-23 @ 08:58:23
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com
Postat av: Miia mamma till My

My vill inte heller ha. Hon äter bara gröt och välling än.

2010-07-23 @ 17:07:23
URL: http://mammaslillamy.blogg.se/
Postat av: sofia*

max har aldrig velat äta burkmat de kräktes han av o ville inte alls äta men hemlagad mat har alltid gått hem inga problem alls... men e dom sådana till de oxå kanske??

2010-07-27 @ 12:41:35
Postat av: Nina

Ne jag har iofs inte prövat att ge vanlig mat , men jag ska till bvc och prata lite med dom på torsdag , så hoppas att dom har något bra att säga :)

2010-07-27 @ 21:50:06
URL: http://niniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback