Hur ofta ?

Vilket underbart väder det har varit idag :)
Det har ju varit så himla tråkigt väder nu ett par dagar . Så solen var verkligen eftelängtad idag =)
Började dagen med en promenad ner till stan med Frederica , fikade och pratade bebisprat/barnprat :) Mysigt .
Tack gumman =)

Sen gick jag för att hämta Tindrus på dagis . När jag hämtar henne så har dom inte bytt blöja på henne GRRR!
GÖr man inte det eller ? ÄVen att hon är 4 h och kanske inte bajsar då , så byter man väl blöja så hon är nybytt när hennes mamma kommer?? Jag blir så himla irriterad . Det är inte första gången detta händer .
MÅSTE nog helt enkelt säga det till dom ,men hur ska man lägga fram det? vill ju inte bli osams med dom .
Hon går ju från 9-13 . Så hon kanske har haft blöjan sen 8 och sen kanske vi inte är hemma förrän 2 ibland ? det är ju liksom 6 h . ? FY SKÄMS!!!

Gick iaf till lekparken och hade ringt dit Emil så Tindra kunde ha en kompis , men Tindra bajsade så det var bara att traska hem så Emil kom hit en sväng . Dom lekte , gungade och hoppade på "mattan" som tindrus säger =)
Sen gick vi in , och åt lite mellanmål . Sara hade ju bakat bullar , underbart goda :) mums..

Nu har jag städat huset , det gick verkligen i 100 idag :) haha . Började vid 7 och var klar 10 i 8 :)
Men jag hann ändå , damma , damsuga , torka golven , byta handdukar :)
Så nu luktar det gott igen. :)

HUr ofta städar ni ?
Jag har också kommit på att jag har en liten fobi , och det är disktrasor .
HUR ofta byter ni eran? jag byter min minst 1 gång i veckan . :p

Nehe nu ska jag bära in lilla Tindra som somnade jämte mig här i soffan precis.
Som förövrigt är 2 år och 7 månader idag :) mitt lilla hjärta!! 
Saknar min kära lilla Johan , har inte setts mer än 5 minuter idag :( bläää!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ok men som här då. Kan bli 2 ggr i veckan bada i baljan och duscha med mamma. Brukar bli det om hon har spytt mkt när hon legat i bara blöjan. eller om man ska bort. ja när dom blir äldre sen kan ja förstå blir lite mer skit då :)

2010-05-11 @ 20:50:37
URL: http://mammaslillamy.blogg.se/
Postat av: frederica

Klart dom ska byta blöja!

På Noahs dagis byter dom alltid efter maten.. de är ju ofta då dom kissar med.

Tycker du ska försöka säga till på ett bra sätt :)



Haha disktrasor byter jag med ganska ofta.. dom ska alltid se fräscha ut ! Annars är de äckligt ..

Jag har lite fobi för att röra andras :þ

Och så måste jag ha tunna, så dom torkar snabbare, så äckligt när dom är fuktiga.



Tack själv för idag stumpan :)

Krama om Theo & Melvin från mej .. godingarna!!♥

2010-05-11 @ 20:55:28
URL: http://barababbel.blogg.se/
Postat av: lotta

jag fattade inte frågan nina? städa? vad är det för något?

hahahahah

okay ja är kass på att städa..



:D

2010-05-11 @ 21:09:58
Postat av: cicci

Oj, hur ofta jag städar? Inte så ofta! :P När jag ser dammtussar i hörnen.. Haha! Inget kul o städa här. Blir dammigt direkt ändå! Men försöker hålla lite rent. Men det är jobbigare nu när Wille finns.



Haha, disktrasor.. ja, fy! Byter oxå ganska ofta. Köper alltid hem miljoner från ullared, så jag har massa i lådan. billiga dessutom! Har olika trasor till allt också. Lumpenskadad. En disktrasa. En till typ fläkten, micron o sånt. En till badkar o handfat. En till toan. En till o torka hyllor o skåp o sånt med. :P En riktigt disktrasenörd! Rätt färg ska de ha också. Haha.

2010-05-12 @ 08:12:12
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback