suck...

Igår åkte min sessa med Marie och Calle till Öland .
Dom hade jätte mycket skoj dom skulle hitta på :) Jag vet att Tindra älskar sina gudföräldrar och har alltid roligt med dom :)
Längtar tills vi ska åka till kolmården bara jag, johan och vår lilla Tindra :)
En hel helg ska vi åka bort , och lämna dom små .
Jag tror vi behöver den egna tiden med henne , hon är ju inte den som ligger i första hand längre , och det gör ont i mitt hjärta .

Men hon är första barnbarnet hos både mormor/morfar och farmor/farfar :) Så något possitivt är det ..

NU kommer lite depp här , men ibland önskar jag att vi hade väntat lite med att skaffa syskon till henne. :/
Usch va hemskt när jag säger så . Men hon blir ju tyvärr lite åtsidosatt just nu . Hon har ju alltid varit själv och i centrum hela tiden.. Men sen ångrar jag ju SJÄLVKLART INTE att jag fick mina gossar . Dom är ju lika fina dom som Tindra är . Och när dom blir lite äldre så kommer dom ju ha varandra när det inte skiljer mer än 2,5 år :)

Jag tittar på grannbarnen . dom är 2 flickor och 1 pojk , och det kanske är 2 år mellan flickorna och sen 2 år mellan den ena flickan och pojken . Dom leker och har jätte roligt med varandra .
Jag har ju själv en 2 systrar och den ene är 2 år yngre och den andre är 4 . OCH när vi var små lekte vi alltid med varandra och hade jättekul=)


Aja idag vaknade jag vid 7 och ser att gossarna sover fortfarande :)
så lite egentid i en halvtimme ungefär för nu vaknade lille Melvin .
Så nu blir det morgonmys i soffan :)

Idag lovade Johan mig att han skulle försöka komma hem till 11 tiden .
Så då ska vi hitta på något , har ju knappt synts på hela veckan . 

Ha det bra .

Kommentarer
Postat av: frederica

2.5 halvt tycker jag fortfarande låter rimligt när jag tänker på barn tätt ;)

Vi kommer ha 1 år och 10 månader emellan ungefär. Och ibland känns de som jag kunde väntat lite till, så vi fick ha Noah själv ett tag till :)



När jag hälsade på tyckte jag du ägnade mycket tid till Tindra ju! Tycker du gör ett kanon jobb gumman!

Ett tips jag hört mycket om är att man är noga med att säga typ "Nu är det Tindra tid" :) Göra stunden ensam med henne nästan lite löjligt lyxig.

Och något du redan gör är ju att du ofta går promenader med dom, då ligger ju ändå bara Theo och Melvin i vagnen och gosar, då har du egentligen all överig tid till Tindra som cyklar brevid , eller gungar i lekparken :)



Vi får ta och ses snart igen.. men INGEN promenad, haha. Jag har fortfarande skoskav haha.

Puss

2010-05-14 @ 09:09:12
URL: http://barababbel.blogg.se/
Postat av: frederica

Glömde jag den ändå ? haha.

Nu när du säger de, så saknar jag den ;þ hihi.



Ja kom förbi nån dag! Du kan ju ta med dej Johan då med :) Vi glömde helt bort att vi halvt bestämde igår (tors)



Pussa

2010-05-14 @ 16:04:34
URL: http://barababbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Lätta ditt ♥

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback